1,8T 150 KM - wgrałem program, proszę o opinie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • spaniel
    Drive
    • 2011
    • 66

    1,8T 150 KM - wgrałem program, proszę o opinie

    Witam,

    Mam pytanie do osób znających temat Octavii w wersji MINT. Oglądam cennik i zastanawiam się którą wersję wybrać. Wersja Ambient kusi ale i tak musiałbym coś w niej zmienić ale z drugiej strony w wersja MINT wydaje mi się dla mnie odpowiednia (do tej pory jeżdżę FABIĄ 1.2 64KM w wersji Active bez kimatyzacji i nie narzekam :-)) choć też bym ją uzupełnił o to co by dodał do Ambient ale wg cennika i konfiguratora tych dodatków co chce do MINTa nie mogę dodać, bo niby nie występują w tej wersji.
    Z drugiej strony przeglądając forum widzę, że niektóre niedostępne rzeczy dla MINTa macie już wyjeżdżając z salonu (np. komputer widziałem u kogoś niedawno).
    Jak to rzeczywiście jest, może ktoś z salonu by się wypowiedział?
    Ja np. do MINTa bym dołożył radio SWING ale do Ambient też trzeba i halogeny ale to akurat jest w cenniku.
    To co bym potrzebował a nie jest miłą zachcianką to hak do przyczepki i to najlepiej z gniazdem 13 pinowym. Tego w MINT nie ma.
    Reszta to dodatki, które jakby były to by było fajnie, czyli komputer pokładowy, maxi-dot, dodatkowe 4 głośniki z tyłu, czy podłokietnik (widziałem tu podłokietnik nie oryginalny ale nie wiem jak z jego jakością ale pewnie by wystarczył) albo schowki pod siedzeniami z przodu.
    O takich dodatkach jak liswy an drzwi, progi, dywaniki czy chlapacze nie mówie, bo z tym to nie ma problemu.
    Dodatkowo chciałbym się dowiedzieć mając taki zestaw co można później z tego samemu lub przy pomocy kogoś uprzejmego na spocie (w ostateczności w ASO jeśli w ogóle ktoś z pracowników by chciał coś modyfikować) "wycisnąć" przy pomocy VAGa lub innych magicznych sztuczek (widziałem zmiany działania świateł przeciwmgielnych czy zmiana funkcji wyświetlacza radia czy tego między zegarami).

    Jak to jest, chcąc mieć fabrycznie hak i np. głośniki oraz skórzaną kierownicą to muszę zamówić wersję Ambient?
    Nie wiem, czy znalazłbym taki salon gdzie by mi zrobili Ambienta z hakiem i radiem Swing w cenie MINTa lub niewiele drożej i mógłbym wtedy swobodnie zamówić ewentualne dodatki, czy jednak probować wywalczyć do MINTa to co chce a czy znów cena nie urośnie tak że wyjdzie mi Ambient. Do jednego i drugiego montowałbym hak, który w cenniku niestety nie jest tani :-( (w FABII powiedzieli mi w ASO średnio 700 zł wraz z materiałami w zależności od salonu a sam założyłem sobie za 250 zł plus mój czas z tym że auto już jest po gwarancji więc nikt się nie czepiał.)

    Jeszcze jedno, niektórzy piszą tu o jakiś dodatkowych pakietach (wpadła mi w oko nazwa Dynamic) ja nic takiego nie widziałem w cennikach. Można się gdzieś dowiedzieć jakie obowiązują i co zawierają? Do FABII są oficjalnie w cenniku.

    Tak a pro po silnika to interesuje mnie 1.2 TSI. Z opinii wystarczy do spokojnej jazdy i po mieście i trasie. 1.4 MPi 80 KM też tu chwalą osoby ale jakoś nie mam przekonania choć mogę się mylić bo nie jeździłem, żadnym autem z tymi silnikami (brak na stanie do jazd próbnych w mojej okolicy) ale po mojej FABIAnce z 1.2 64KM może być jednak miłym zaskoczeniem, choć ten też mi starcza (no może troszkę brakuje poza miastem ale przywykłem i jest OK).

    Myślałem o Fabii Combi z tym silnikiem (oczywiście z hakiem ;-)) ale po skonfigurowaniu sobie jej podobnie jak MINTa cena wyszła straszna (na razie na sucho bez targowania się w salonie) jak na Fabię bo to już była cena Octavii. Myślałem o Tourze II ale oko swoje robi i bardziej podoba mi się wersja O2 FL, do tego tylko dwa silniki.

    PS. Czy to prawda, że w Krakowie Skody są najtańsze, bo nawet na FabiaClub.pl czy FCP odsyłają do OCP aby szukać ludzi z Krakowa.

    Pozdrawiam i wybaczcie za mój przydługawy jeden z pierwszych tekstów.
    Spaniel
  • Coke
    Elegance
    • 2010
    • 771
    • Octavia II (1Z3)
    • AUM 1.8 20VT 150 KM
    • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

    #2
    1,8T 150 KM - wgrałem program, proszę o opinie

    Witka, mam 1,8T 150 KM & 210 Nm silnik AUM z 2001r, przebieg 116 000 km.


    Ponieważ seryjne konie mi się już znudziły postanowiłem wgrać program. Znajomy wysłał mnie do firmy chipującej

    Tak wygląda wykres serii, dość dziwne, że tyle miała: 172 KM i 210 Nm




    Potem, pan wgrał mapę i wypluło 219 KM i 342 Nm. Zastanawiam się jak to możliwe na seryjnych bebechach. Moim zdaniem osłabł dół i coś było nie halo ogólnie.





    Pomarudziłem, że za dużo tych koni i stanowczo za dużo Nm i chce mniej, czekaliśmy aż ktoś dośle inną mapę i jest teraz 214 KM i 302 Nm.







    Zastanawiam się bo to i tak jest za dużo jak na 150tke seryjną, w silniku na bank nie było nic dłubane. Teraz nurtuje mnie czy można z takim programem jeździć czy nie wyrządzi on jakichś szkód w silniku? Jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy to dół obrotów wrócił, przy wyższych biegach powyżej 100 km/h słychać jak turbo mocno zasysa i auto rwie do przodu. Czy tłoki nie stopią się od takiej ilości koni i momentu? czy seryjne sprzęgło jest wogóle w stanie to przenieść na asfalt? Przeanalizujcie te wykresy i napiszcie swoje opinie proszę
    Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      #3
      kolego, po pierwsze to jest dział od wykresów a po drugie jedz na hamownie obciązeniową wtedy bedzie bardziej klarownie co i ile masz tych kunióff i niutonóff
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • fkida
        Classic
        • 2009
        • 37

        #4
        Jakiś czas temu byłem u Rogala na chipie i z seryjnego AUM na benzynie 95 oktanów wyszło mi 185 KM i 275 Nm. Po usunięciu zwężki przed turbo, po wycięciu katalizatora i wstawieniu FMIC'a bedzie lepiej ale bez tych zmian nie ma co liczyć na lepsze wyniki, wiec myślę że to co Ci wyszło jest niemożliwe do osiągnięcia.
        Dodam że silnik mam zdrowy i seryjnie miałem 149KM i 229Nm a przy 5900obr/min turbo nadal dmuchało 1bara ograniczeniem były elementy które wcześniej wymieniłem.

        PS. oczywiście turbo nie dmuchało 1bara w serii.
        www.GRJauto.pl

        Komentarz

        • G-CS
          Drive
          • 2010
          • 44

          #5
          ..to była hamownia "na kółko"..więc będę sceptycznie do wyników podchodził... :wink:
          http://www.gcstuning.pl/

          Komentarz

          • Zoltar
            Rider
            • 2005
            • 722

            #6
            Zamieszczone przez G-CS
            ..to była hamownia "na kółko"..więc będę sceptycznie do wyników podchodził... :wink:
            Niestety, ale się mylisz, wykres nie jest z hamowni drogowej

            Mierzyłeś w Koszalinie ?
            www.soft-car.pl
            www.chiptuning-gdansk.pl


            - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
            - Wyłączanie DPF
            - Hamownia Obciążeniowa

            Komentarz

            • Sev
              L&K
              • 2007
              • 1295

              #7
              Gdzies indziej ktoś zauważył, na jednym wykresie masz odcinke powyżej 7000rpm, na drugim ok. 6200 a na trzecim 6500. Pierwszy wynik na 100% jest źle wyskalowany stąd takie niespodzianki. Prędzej po przesunięciu skali wyszło by około 160KM w serii a nie 172.
              6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
              Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

              Komentarz

              • rob555
                Rider
                • 2006
                • 748

                #8
                wgraj serie....
                pozdrawiam

                Diagnostyka i tuning
                hybrydowe wtryski i turbiny
                programy na ulice jak i do sportu

                Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                www.tune-up.pl

                HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                Komentarz

                • piramida
                  RS
                  • 2009
                  • 12222
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  rob555 toś pojechał po bandzie :szeroki_usmiech dlaczego?
                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz

                  • GT28r
                    Classic
                    • 2008
                    • 7

                    #10
                    pewnie zeby nie popsuc do konca silnika
                    Seat Toledo 1.8 20VT - 300+

                    Komentarz

                    • tomil
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2008
                      • 1179

                      #11
                      Zamieszczone przez Coke
                      czekaliśmy aż ktoś dośle inną mapę
                      Może to jest powodem- ktoś napisał (albo ściągnął z Rapid Share) program nie widząc samochodu. Tak to można z seryjnymi samochodami i seryjnymi programami.
                      It doesn't matter what we're losing
                      It only matters what we're going to find!

                      Komentarz

                      • misiek^wro
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 8321

                        #12
                        Ło matko!

                        Jakbym pojechal gdziekolwiek i tuner czekal, az ktos wysle mu mapy ... to bym nie czekal razem, tylko sp....lał gdzie pieprz rosnie.

                        Kolego, jak lubisz swoje autko to pojedz gdzies, gdzie tunerzy ogarniaja mapy i wiedza z czym to sie je, a nie wgrywaja gotowce ...

                        Pewnego pieknego dnia jak wysadzi Ci motorownie, zrozumiesz o czym mowie - bo 400 czy 600 czy nawet 800 zl zaoszczedzone w ten sposob nijak ma sie do wydanych 4-10 tysi na remont serducha w autku :twisted:
                        Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                        Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                        ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                        TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                        Komentarz

                        • rob555
                          Rider
                          • 2006
                          • 748

                          #13
                          Zamieszczone przez piramida
                          rob555 toś pojechał po bandzie :szeroki_usmiech dlaczego?
                          Popatrz na wykres serii (przebiegi krzywych a nie wartosci bo za z d.... wziete)
                          A popatrz na te po chipsie....
                          Pomijam wartosci :twisted:
                          pozdrawiam

                          Diagnostyka i tuning
                          hybrydowe wtryski i turbiny
                          programy na ulice jak i do sportu

                          Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                          www.tune-up.pl

                          HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                          Komentarz

                          • misiek^wro
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 8321

                            #14
                            Po chipsie wygladaja jak dwa ruchajace sie ludziki bez raczek
                            Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                            Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                            ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                            TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                            Komentarz

                            • Sev
                              L&K
                              • 2007
                              • 1295

                              #15
                              Misiek, mało nie spadłem z krzesła :mrgreen: :mrgreen:
                              Coke, zrób kila logów, AFR na kanale 31 VAG-COM, ciśnienie doładowania nie pamiętam, ale wygląda to jak delikatna rzeźnia. Poza tym wątpliwe są same wykresy, lepiej nie jeździć na tykającej bombie.
                              6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                              Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                              Komentarz

                              • rob555
                                Rider
                                • 2006
                                • 748

                                #16
                                Zamieszczone przez misiek^wro
                                Po chipsie wygladaja jak dwa ruchajace sie ludziki bez raczek
                                Jak kolega bedzie nad morze sie wybierac zapraszam piwo postawie....
                                Taki rodzaj humoru bardzo mi pasuje :twisted:

                                A wracajac do tematu to najlepiej zrobic logi i wtedy bardziej bedziemy rozumni.
                                Nie zmienia to faktu ze do mnie ( i innych znanych tunerow) przyjezdzaja 1.8t ktore zazwyczaj maja problemy np z trzymaniem boostu (popekane zeliwo, nie trzymajace WG) i wtedy czlowiek musi sie nawywijac jak slon w skladzie porcelany by te wykresy normalnie wygladaly (choc czasem sie po prostu nieda)
                                A tu takie gifty....fiu fiu...
                                pozdrawiam

                                Diagnostyka i tuning
                                hybrydowe wtryski i turbiny
                                programy na ulice jak i do sportu

                                Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                www.tune-up.pl

                                HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                Komentarz

                                • misiek^wro
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 8321

                                  #17
                                  Zamieszczone przez rob555
                                  Jak kolega bedzie nad morze sie wybierac zapraszam piwo postawie....
                                  Nie omieszkam skorzystac
                                  Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                  Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                  ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                  TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                  Komentarz

                                  • Coke
                                    Elegance
                                    • 2010
                                    • 771
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • AUM 1.8 20VT 150 KM
                                    • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                                    #18
                                    ok muszę zatem zmierzyć AFR i EGR i ciśnienie doładowania, znacie kogoś w zach pom kto niedrogo by mi to ogarnął?
                                    Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

                                    Komentarz

                                    • Sev
                                      L&K
                                      • 2007
                                      • 1295

                                      #19
                                      EGT a nie EGR
                                      Ale chyba EGT vagiem nie da się zmierzyć.

                                      EGT to bodajże skrót od exhaust gas temperature

                                      EGR to exhaust gas recirculation

                                      Tak mi się coś o uszy obiło.
                                      6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                      Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                      Komentarz

                                      • Goszu
                                        Drive
                                        • 2008
                                        • 71

                                        #20
                                        Kolego, zaloguj vag-iem grupy:

                                        3, 20, 115

                                        oraz

                                        3, 31, 33

                                        na pełnym bucie od 1800 do 6000rpm. Zaraz potem wgraj serię.
                                        Po pierwsze z tą hamownią jest coś nie halo (niemożliwe do osiągnięcia
                                        na dobrym programie wyniki), a po drugie to pokaże czy faktycznie
                                        program jest ok (a raczej na ile jest skopany).
                                        Poza tym co innego program do jeżdżenia po drogach, a co innego
                                        do wyścigów spod świateł (w tych i tak lipa z napędzaną przednią osią).

                                        Załącz logi, to będzie wiadomo, czy można na tym jeździć.

                                        Komentarz

                                        • Coke
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 771
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • AUM 1.8 20VT 150 KM
                                          • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                                          #21
                                          Sprawdziłem VAGiem, że nie ma błędów po przejechaniu około 400 kilometrów od wrzócenia programu.
                                          Podczas jazdy zerknęliśmy też na odczyt z sondy lambda, były w normie.
                                          Na koniec cisnienie doładowania - na początku ładuje 1,2 bara, potem przechodzi w 1,1 - do 1,0 i przy końcówce obrotów ma 0,8 bara.
                                          Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

                                          Komentarz

                                          • Zoltar
                                            Rider
                                            • 2005
                                            • 722

                                            #22
                                            Słaba hamownia + zawyżone pomiary odpowiednio serii i programu
                                            I mamy halo na 2 strony
                                            www.soft-car.pl
                                            www.chiptuning-gdansk.pl


                                            - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                                            - Wyłączanie DPF
                                            - Hamownia Obciążeniowa

                                            Komentarz

                                            • Goszu
                                              Drive
                                              • 2008
                                              • 71

                                              #23
                                              Sprawdziłem VAGiem, że nie ma błędów po przejechaniu około 400 kilometrów od wrzócenia programu.
                                              Podczas jazdy zerknęliśmy też na odczyt z sondy lambda, były w normie.
                                              Na koniec cisnienie doładowania - na początku ładuje 1,2 bara, potem przechodzi w 1,1 - do 1,0 i przy końcówce obrotów ma 0,8 bara.
                                              Jeśli ładuje tyle ile mówisz, a lambda schodzi dość nisko przy końcówce obrotów
                                              i pełnym bucie (powiedzmy ok 0,8), to raczej spokojnie można jeździć.
                                              Ale to oznacza, że powinieneś shamować się gdzieś indziej, bo te wyniki są za wysokie.
                                              Zaloguj jeszcze kanał 20, żeby sprawdzić, czy timing nie jest zbyt agresywny (korekty).

                                              Dla przykładu, niektórzy robią tak:

                                              Posted: Thu Jul 22, 2010 7:04 pm
                                              give 1.5bar overboost and 0.9 @ 7000
                                              22 degrees timing at 6500 and above

                                              ;-)

                                              Komentarz

                                              Pracuję...